Det går bra nu!

Imorse när jag gick upp hade jag en sån där Gargamel-fejja. Finnar överallt, trötta ögon, oplockade bryn, kände mig degig och tjock. Men det var bara att dra på sig sminket, kläderna och sticka. In till stan på läkarundersökning.

Jag är inte stressad, men biljettautomaten vid infartsparkeringen strulade, det var fasligt varmt (hade svarta jeans= fail) och jag började få lite bråttom.
Väl vid spärren räcker jag fram min remsa till mannen för stämpling. Då säger han:
” Du vet att det blir mycket billigare om du köper en sån här remsa för er under 20?”
Jag blev helt tyst, undrade liksom vem han pratade med, stod det någon bredvid mig? Nä, han trodde helt klart att jag var under 20. Alltså TONÅRING!

Åh, fina spärrvaktsman! Kan man skicka en dagens ros någonstans?

Senare fick jag även visa leg på Systembolaget. Måste sett väldigt ung ut idag.

Bra dag med andra ord!

Ps. Förresten, när jag åkte tillbaka hade mannen i spärren glasögon på sig, kan det ha gjort någon skillnad?

1 kommentar

Under Uncategorized

Ett svar till “Det går bra nu!

  1. Haha! Nej, han hade nog glasögon bara för att han är fåfäng. Så tror jag!

Lämna en kommentar